سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت بازرگانی حقیقی

ماهی سوف شکارچی بسیلر جنگجویی است. مزارع پرورش متراکم برای این ماهی مناسب نیست وبنا بر این باید فقط در آب های طبیعی ومزارع پرورشی غیر متراکم ذخیره شود. هر ماهی سوف که در استخرهای پرورش نوزاد ماهیان وارد می گردد، تلفات زیادی ایجاد می نماید. باید توجه داشت که کار کردن با این ماهی به مراقبت زیادی نیاز دارد، بر همین اساس بسیاری از آنها به علت بی توجهی به هنگام برداشت محصول از بین می روند .

تکثیر ماهی سوف در جهات بسیاری با روش های تکثیر ماهیان دیگر متفاوت است. نمی توان با مالش شکم آنها را ترغیب به تخم ریزی نمود، به همین دلیل ساده ترین وموفقیت آمیز ترین روش آن است که تخم های بار ور شده آن را با روش های تخم ریزی طبیعی به دست آورد.

در آب هایی که تعداد قابل توجهی از ماهیان سوف وجود دارند، می توان در فصل بهار مقدار متنابهی تخم از آن ها به دست آورد. برای انجام این منظور از شاخه های جگن لانه ای ساخته وآن را در پوششی از پارچه ریز بافت قرار می دهند. لانه را بر روی چهار چوب هایی به عرض200 تا 300 وطول 300 تا 400 میلی متری قرار داده وآن ها را درنواحی که ماهیان سوف معمولا جمع می شوند می گذارند.

تخم ریزی در آب هایی با درجه حرارت 10 تا 12 درجه سانتی گراد در نیمه دوم فروردین آغاز می شود. نرها لانه ها را تمیز می کنند وسپس ماده ها در آنها تخم ریزی می نمایند.نرها از لانه های پر از تخم حفاظت وحراست می نمایند تا نوزادان تفریخ یابند. باید لانه ها را هر روز بازرسی نموده وآنها یی را که پر از تخم هستند به تفریخگاه منتقل نمود. همراه با جمع آوری تخم ها از آبهای طبیعی، می توان از همین روش در استخر های مزرعه نیز استفاده کرد.

برای ذخیره سازی این قبیل ماهی ها در استخر های زمستانه باید از زوج های نر وماده هم اندازه استفاده نمود. در همین زمان تعداد مناسبی از لانه های ماهی سوف را در استخر قرار می دهند ( میزان ذخیره سازی عبارت است از یک زوج ماهی سوف به ازای هر 20 الی 30 متر مربع). تخم گذاری طی چند روز آغاز می شود. ماهی سوف خصوصا دارای قدرت باروری زیاد است. بنا بر این مشاهده صدها هزار تخم در لانه آنها غیر معمول نمی باشد.

میزان باروری تخم های ماهی سوف بسیلر زیاد است. برای انتقال لانه های ماهی سوف باید آن ها را با گونی پوشانید. در تفریخ گاهای چند منظوره لانه های پر از تخم را در ظرف های زاگر ویا در تانک هایی که در آن ها آب جریان دارد ، قرار می دهند. در تفریخگاهای اختصاصی ماهی سوف، با پاشیدن آب بر روی تخم هاآن ها را در محفظه مخصوص کشت می دهند. برای بهتر پاشیدن از سامانه پخش کننده ای که در سطح بالاتری از تخم ها قرار دارداستفاده می نمایند.

تخم های ماهی سوف در مدت 6 تا 10 روزودر حرارت 12تا 15 درجه سانتی گراد شکافته می شوند. هنگام بازشدن تخم ها ، هر روز باید از داروی مالاشیت سبز استفاده کرد.

تخم ها را در محلول مالاشیت سبز به غلظت 1 به 60000 برای مدت 2 تا 3 دقیقه قرار داده وسپس آن ها را می شویند. تخم ها در مقابل این دارو نسبتا مقاوم بوده وآن هایی که آلوده به قارچ می باشند در این محلول قوی به رنگ آبی در می آیند. تخم هایی که با پاشیدن دارو به رشد کامل رسیده اند باید مرتبا بازرسی کرد تا در اتاقک دارو افشان تفریخ نیابند. تعداد کمی از تخم ها را داخل بشر کوچکی می ریزند، در صورتی که این تخم ها در مدت 30 دقیقه تفریخ یابند، تخم های داخل لانه هم آماده تفریخ بوده وباید آن ها را به استخر های پرستاری انتقال داد. بایستی مراقبت فراوانی به عمل آورد تا درجه حرارت لانه ها یکنواخت باشد. در ضمن این لانه ها باید به طنابی که به دو سر تیرک هایی که در دو طرف استخر متصلند، گره بخورد.

 

مرحله ای که نوزادان تغذیه نمی کنند، درحرارت 12 تا15 درجه سانتی گراد،نسبتا طولانی است (5تا9روز). در استخرهایی که آب آنها سرد تر است ، این دوره طولانی تر هم می شود. دراین مرحله نوزاد ماهیان در آب مرتبا به طور عمودی بالا وپایین می روند وسپس به آرامی در ته استخر جمع می شوند. به علت این ویژگی ها نوزاد ماهی سوف در گل ته استخر فرو نمی رود وبنا بر این می توان آنها را در استخر های طبیعی به طور سالم نگهداری کرد.

از روش های دیگری نیز برای نگهداری نوزادان در ظرف های زاگر ، پس از تفریخ تا مرحله تغذیه استفاده می شود. در استخر هایی که تحت مراقبت قرار دارند صدمات وارد آمده به ماهی کم است ونوزادان ذخیره شده کمتر تحت تاثیر هوای متغیر بهاری دچار آسیب می گردند. می توان نوزاد ماهیان را با مخلوط تخم مرغ کاملا پخته شده به عنوان آغاز غذا دهی در تفریخگاه تغذیه کرد، که برای ذخیره سازی بعدی امتیازی به شمار می آید.

حساسیت نوزادان ماهی سوف:

به خوبی روشن است که نوزادان ماهی سوف به شوک حرارتی خصوصا وقتی که خیلی جوان هستند بسیار حساس هستند. به دلیل آن که اندازه نوزادان هنگام ذخیره سازی کوچک است، تاثیر شوک حرارتی بر آن ها ممکن است فورا بروز نکند.

در هنگام ذخیره سازی باید اختلاف حرارت بین آب تفریخگاه واستخری که نوزادان به آن منتقل می گردند را با دقت وبه تدریج یکنواخت نمود. در صورتی که این کار با سرعت انجام گیرد احتمال داردتلفاتی به وجود آید. برای یکنواخت ساختن دمای آب باید حدود 30 تا60 دقیقه وقت صرف نمود.

جهت مطالعه بیشتر درباره  فروش و قیمت روز ماهی قباد  لطفا اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه بیشتر درباره خرید و فروش ماهی قزل پرورشی  لطفا اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه بیشتر درباره فروش و قیمت روز ماهی کتو لطفا اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه بیشتر درباره فروش آنلاین ماهی جنوب به صورت عمده  لطفا اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه بیشتر درباره فروش و قیمت روز اردک ماهی لطفا اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه بیشتر درباره فروش و قیمت روز ماهی سوف لطفا اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه بیشتر درباره فروش و قمیت روز ماهی سفید دریایی لطفا اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه بیشتر درباره پرورش ماهی قزل آلا در استخر های اصفهان  لطفا اینجا کلیک کنید.

آماده سازی استخر:

چون اندازه ماهی سوف کوچک است، اماده سازی استخر به طور مناسب ونیز تهیه موجودات غذایی با اندازه کوچک از ضروریات است.

نوزاد ماهی سوف ذاتا شکارچی بوده واز روزهای اول زندگی به شکار می پردازد. قادر است مرحله ناپلیوس سیکلوپس را که دارای حرکت سریعی است شکار کند، در حالی که انواع دیگر ماهیان قادر به صید نوزاد سیکلوپس نیستند.

سرعت نسبتا زیاد ماهی سوف در شناگری مانع از حفاظت آن ها از سیکلوپس های بالغ نمی باشد. بنا بر این هنگام آماده سازی استخر ها با استفاده از دارو های شیمیایی باید سیکلوپس ها را از بین برد، در حالی که با استفاده از کود می توان روتیفر ها را فعال تر نمود. نظر به این که رشد پلانکتون ها در اوایل بهار بسیار کند است ، بنا بر این باید استخر ها را سه هفته قبل از اجرای برنامه ذخیره سازی از آب پر نمود.

چون دوره آماده سازی استخر طولانی است، امکان دارد که سیکلوپس ها مجددا بتوانند در آب ازدیاد حاصل کنند،به همین دلیل چند روز قبل از ذخیره سازی جمعیت پلانکتونی استخر را باید تخمین زد. در صورتی که مجددا سیکلوپس های بزرگ ظاهر شدند، باز هم با ید استفاده از دارو های شیمیایی را تکرار کرد( زیرا داروهای شیمیایی بر روی تخم ها ونوزادان سیکلوپس ها اثر ندارد).

به محض آن که تغذیه نوزاد ماهیان آغاز شد،باید پلانکتون های جانوری را وارد استخر نمود. در بهار دافنی را به جای موینا در استخر ها ذخیره سازی می کنند. درهمین زمان باید آب بیشتری به استخر وارد کرده وپلانکتون های جانوری را به آن اضافه نمود. پس از آن که موجودات غذایی به تعداد زیاد در استخر ظاهر شدند، نه فقط طول عمر ماهیان سوف بسیار زیاد می شود ، بلکه به همان نسبت اثرت هجنس خواری به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

هنگامی که جمعیت پلانکتون به مقدار زیادی افزایش یافت ماهیان سوف کوچک سریعا رشد می کنند ودر مدت یک ماه طول آن ها به 40 تا 50 میلی متر می رسد. در این مرحله اشتهای این ماهیان به قدری زیاد می شود که غذای موجود در استخر برای آن ها کافی نیست. در این حال است که همجنس خواری سریعا توسعه می یابد که به خودی خود مشکلی برای مزرعه دار ایجاد می کند.

برای جلو گیری از این حالت باید شروع به برداشت ماهیان کرد، ولی برداشت ماهیان کوچک وحساس چندان آسان نیست وعلی رغم استفاده از تورهای بسیار ظریف ودقت فراوان، مرگ ومیر نوزادان روی می دهد. به همین جهت باید ماهیان را به هنگام تخلیه آب استخر به وسیله تور جمع آوری نمود. بهترین موقع برای انجام این کار در ساعات روز می باشد. باید مراقبت کافی به عمل آورد تا هنگامی که ماهیان را انتقال می دهند درجه حرارت آب متعادل باشد.

پس از فراهم کردن تجهیزات مناسب، نوزادان ماهی سوف را می توان با استفاده از تانک هایی که دارای پخش کننده های خوبی برای انتشار اکسیژن هستند، برای مسافت های طولانی حمل کرد.

"شما می توانید تازه ترین ماهی سوف از ما بخواهید"

روش خرید ماهی سوف از ما

همانطور که می دانیدماهی سوف در گونه های مختلفی وجود دارد که قیمت هر کدام در بازار کشور متفاوت می باشد. اگر به دنبال خرید انواع ماهی با کیفیت عالی هستید، می توانیدبا ما تماس بگیرید یا از طریق سایت بازرگانی حقیقی اطلاعات تماس خود را قرار دهید تا با شما تماس بگیریم.

 برای خرید انواع ماهی می توانید در قسمت دیدگاه نام خانوادگی، شماره تماس و محصول مورد خود را نوشته تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند(اطلاعات تماس شما برای دیگران نمایش داده نمی شود و فقط مدیر سایت به آن دسترسی دارد). یا با راه های ارتباطی زیر در تماس باشید.

خرید از سایت بازرگانی حقیقی به صورت اینترنتی بوده و انواع ماهی و میگو را به صورت عمده و جزئی خرید و فروش می کند. برای کسب اطلاعات بیش تر با شماره های زیر در تماس باشید.

" شما شماره تماس خود را در قسمت دیدگاه قرار دهید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند."

شما می توانید برای مطالعه دیگر مقاله های ما اینجا کلیک کنید.

راه های ارتباطی با ما

نام و نام خانوادگی:

اصلان حقیقی

شماره همراه

09134469940

شماره واتزاپ و تلگرام

09931997049

اینیستاگرام

@HAGHIGHi_company

آدرس

اصفهان، اصفهان خیابان علامه شرکت بازرگانی حقیقی

ایمیل:

Aslan.hasghighi@gmail.com