سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت بازرگانی حقیقی

چرا خوردن ماهی شانک تازه، ما را از بیماریها دور می‌کند؟        

·        سلامت پوست و مو

·        سلامت قلب و سیستم عصبی

·        سلامت بینایی و استخوانها

ماهی شانک، ترکیب خوشمزگی و سلامت غذا       

مشخصات ماهی شانک تازه از نظر تغذیه ای              

گوشت ماهی شانک تازه چطور است؟                     

یکی از مهمترین مشخصات ماهی شانک تازه جنوب ایران، گوشت نرم با بافت لطیف و میزان خار بسیار کم آن است. گوشت سفید و نرم این ماهی به ماهی پس از طبخ طعمی دلچسب می‌‌‌‌دهد. شانک دارای ضایعات کمی بوده و گوشت آن سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌‌ها و امگا3 می‌‌‌‌باشد و برای سلامتی مفید است. گوشت ماهی شانک با بافت لطیف خود غنی از مواد مغذی و املاح از جمله آهن و فسفر می‌‌‌‌باشد و برای بهبود عملکرد مغز اهمیت دارد. این ماهی که به نام ماهی کوپر نیز معروف است، یکی از ارزشمندترین و گرانبهاترین ماهیان جنوب است که گوشت پس از طبخ در میان طرفداران غذاهای دریایی از محبوبیت فراوانی برخوردار می‌‌‌‌باشد. فاقد اسیدهای چرب مضر بوده و منجر به تقویت قلب می‌‌‌‌گردد.

میزان خار و دور ریز ماهی شانک تازه چقدر است؟                       

میزان خار و تیغ‌‌های موجود در گوشت ماهی یکی از دلایلی است که اغلب افراد از خوردن ماهی اجتناب می‌‌‌‌کنند. خارها و تیغ‌‌های گوشت این ماهی به راحتی جدا شده و آزار دهنده نیست. ضایعات این ماهی بستگی به نوع پاک کردن آن دارد و از 25 الی 45 درصد متغییر می‌‌‌‌باشد. در میان روشهای پاک کردن ماهی شانک، فیله‌‌ی این ماهی بالاترین میزان ضایعات را دارد. زیرا در این مدل پاک کردن سر و دم ماهی زده می‌‌‌‌شود.

ماهی شانک تازه برای مصرف در چه مواردی توصیه می شود؟                        

از آنجائی‌که ماهی شانک دارای مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا3 می‌‌‌‌باشد، بنابراین به افراد با مشکلات قلبی مصرف این ماهی توصیه می‌‌‌‌گردد. همچنین جبران کمبود ویتامین A به دنبال مصرف شانک منجر به تقویت ضعف بینایی در کودکان شده و بهتر است که در سبد غذایی کودکان گنجانده شود. مصرف ماهی شانک یا کوفر به دلیل دارا بودن کلسیم و املاح ضروری بدن به افردا مبتلا به آرتریت نیز توصیه می‌‌‌‌گردد. ماهی شانک جنوب حاوی ویتامین D بوده و مصرف آن به صورت هفتگی برای سالمندان و زنان باردار نیز توصیه می‌‌‌‌شود.

اهمیت وجود ماهی شانک تازه در رژیم غذایی                           

مشخصات ماهی شانک تازه از نظر ویتامین‌ها                  

امروزه متخصصان تغذیه مصرف آبزیان را برای تقویت سلامت عمومی بدن توصیه می‌‌‌‌کنند. ماهی شانک برای سلامتی و تقویت بدن بسیار مفید است. شانک سرشار از کلسیم، ویتامین های A و D و ویتامین‌‌‌‌های گروه B می‌‌‌‌باشد. افزایش ویتامین گروه B ناشی از مصرف ماهی کوپر جنوب سیستم عصبی را بهبود می‌‌‌‌بخشد. گوشت این ماهی به دلیل دارابودن ویتامین‌‌‌‌ها و مواد معدنی ضروری بدن جهت تقویت و سلامت پوست و مو کارآمد و موثر می‌‌‌‌باشد. شانک منبع غنی از ویتامین A است که مصرف آن به‌‌‌‌ خوبی بینایی را تقویت می‌‌‌‌کند و به دلیل دارابودن اسیدهای چرب امگا3 گردش خون و قلب را نیز تقویت می‌‌‌‌نماید.

 چرا ماهی شانک تازه (ماهی کوپر) به عنوان یک غذای دریایی مناسب توصیه می‌‌‌‌گردد؟                     

·        گوشت نرم، خوش طعم و لذیذ

·        گوشت این ماهی فاقد خار و تیغ های آزار دهنده می‌‌‌‌باشد.

·        ماهی شانک دارای مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا3 می‌‌‌‌باشد، بنابراین به افراد با مشکلات قلبی مصرف این ماهی توصیه می‌‌‌‌گردد.

·        افزایش ویتامین گروه B ناشی از مصرف ماهی کوپر جنوب سیستم عصبی را بهبود می‌‌‌‌بخشد.

·        جبران کمبود ویتامین A به دنبال مصرف شانک منجر به تقویت ضعف بینایی در کودکان می‌‌‌‌گردد.

·        گوشت ماهی کوپر به دلیل دارابودن ویتامین‌‌‌‌ها و مواد معدنی ضروری بدن جهت تقویت و سلامت پوست و مو کارآمد و موثر می‌‌‌‌باشد.

 مشخصات ماهی شانک تازه جنوب ایران از نظر ظاهری                              وزن متوسط ماهی چقدر است؟                                  

ماهی شانک که طعم و گوشت لذیذ آن زبانزد است، در حوضه‌ی خلیج فارس حداکثر به وزن 1.5 کیلوگرم می‌‌‌‌رسد. وزن متوسط این ماهی 800 گرم تا یک کیلوگرم است. گوشت مرغوب و طعمی بی‌‌‌‌نظیر دارد که اغلب در اندازه‌‌‌‌های متوسط و بزرگ صید می‌‌‌‌شود. زیرا نمونه های بزرگ و با وزن متوسط در بازار طرفداران بیشتری دارد.

 شکل ظاهری ماهی چطور است؟                                   

ماهی شانک از خانواده شانک ماهیان و با نام علمی Acanthopagrus latus، نام‌های انگلیسی Progy fish, Asian sea-bass شناخته می شود. اسامی محلی آن شانک، کخو، گوفر، کافر، زرد باله، اوفر و گوپاه، کوفر و کوپر است. شانک در آب‌‌‌های گرمسیری و نیمه‌‌‌‌گرمسیری آسیایی پراکنش دارد، یک گونه شدیدا یوری هالین و دارای تحمل شوری بالا است، که در مصب‌‌‌‌های لب شور و آبهای شیرین زندگی می‌‌‌‌کند. برای تخم‌‌‌‌ریزی احتیاج به آب شور دارند. اما لاروها در آبهای شیرین از جمله مزارع برنج هم یافت می‌‌‌‌شوند. بالغین کوپر دارای رژیم گوشتخواری بوده و ماهیان جوان همه ‌‌‌‌چیز خوار می‌‌‌‌باشند. ماهیان بالغ کوپر می‌‌‌‌توانند گاهی به یک متر و وزن 14 کیلوگرم نیز برسند. این ماهی دارای بدنی چهار گوش با ارتفاع بلند و در مقطع فشرده است. در آبهای شنی با عمق 200 متر نیز زیست می‌‌‌‌کند.

باله پشتی ماهی شانک دارای 11 شعاع سخت و 10 شعاع نرم بوده و باله مخرجی نیز دارای 8 الی 9 شعاع سخت است. دومین شعاع سخت این باله نسبت به دیگر شعاع‌‌‌‌ها بلندتر شده و ماهی کوفر دارای 24 مهره در ستون فقرات خود می‌‌‌‌باشد. تخم‌‌‌‌ریزی این ماهی در آبهای خلیج فارس در ماه‌‌‌‌های اسفند تا فروردین رخ می‌‌‌‌دهد. دارای ارزش اقتصادی و تجاری بسیار بالایی می‌‌‌‌باشد و مستعد پرورش نیز است. طول چنگالی معمول در این ماهی 40 سانتی‌‌‌‌متر و وزن معمول آن 5/1 کیلوگرم می‌‌‌‌باشد. از نظر مصرف غذایی و نیز صید ورزشی می‌‌‌‌باشند.

زیستگاه ماهی شانک تازه در کدام آبهاست؟                                  

شانک‌‌‌‌ها بطور عمده در آبهای گرمسیری و معتدل اقیانوس‌‌‌‌های اطلس، هند و آرام پراکنش دارند و اکثر گونه‌‌‌‌های آن در حوالی جنوب قاره‌ی آفریقا بسر می برند. اغلب دریازی هستند، اما بندرت در آبهای لب‌‌‌‌شور و شیرین نیز دیده می‌‌‌‌شوند. شانک بومی آبهای خلیج فارس و دریای عمان نیز می‌‌‌‌باشد. علاوه بر این، ماهی کوپر در چین، عراق، کویت و هنگ کنگ وجود دارد. در کشور تایوان شانک یک ماهی مهم در زمینه صیادی و پرورش آبزیان است و امروزه جزء معمولترین ماهیانی است که در تایوان پرورش داده می‌‌‌‌شود.

اگه برای خرید آنلاین ماهی شانک تازه مشاوره لازم داری، اگه سوالی در مورد ماهی یا خرید اون داری با ما از روشهای زیر تماس بگیر.

"شما می توانید تازه ترین ماهی شانک را از ما بخواهید"

روش خرید ماهی شانک از ما

همانطور که می دانید ماهی شانک در گونه های مختلفی وجود دارد که قیمت هر کدام در بازار کشور متفاوت می باشد. اگر به دنبال خرید انواع ماهی با کیفیت عالی هستید، می توانیدبا ما تماس بگیرید یا از طریق سایت بازرگانی حقیقی اطلاعات تماس خود را قرار دهید تا با شما تماس بگیریم.

 برای خرید انواع ماهی می توانید در قسمت دیدگاه نام خانوادگی، شماره تماس و محصول مورد خود را نوشته تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند(اطلاعات تماس شما برای دیگران نمایش داده نمی شود و فقط مدیر سایت به آن دسترسی دارد). یا با راه های ارتباطی زیر در تماس باشید.

خرید از سایت بازرگانی حقیقی به صورت اینترنتی بوده و انواع ماهی و میگو را به صورت عمده و جزئی خرید و فروش می کند. برای کسب اطلاعات بیش تر با شماره های زیر در تماس باشید.

" شما شماره تماس خود را در قسمت دیدگاه قرار دهید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند."

شما می توانید برای مطالعه دیگر مقاله های ما اینجا کلیک کنید.

 

راه های ارتباطی با ما

نام و نام خانوادگی:

اصلان حقیقی

شماره همراه

09134469940

شماره واتزاپ و تلگرام

09931997049

اینیستاگرام

@HAGHIGHi_company

آدرس

اصفهان، اصفهان خیابان علامه شرکت بازرگانی حقیقی

ایمیل:

Aslan.hasghighi@gmail.com