سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت بازرگانی حقیقی

انواع میگو در ایران و جهان

میگو یک سخت پوست دریایی است و در بیشتر آب های شیرین و شور در تمام جهان وجود دارد. میگو یک غذای بسیار مغذی و مفید و البته خوشمزه است که به دلیل خواص بی نهایت آن طرفداران زیادی در تمام جهان پیدا کرده است. میگو سرشار از پروتئین، ید و کلسیم فراوان است.

میگو به دلیل طعم لذیذ و تاثیرات مثبتی که بر روی سلامتی انسان دارد، مورد استقبال قرار گرفته است. این آبزی یک ماده ی غذایی غنی می باشد که به صورت تازه و یخ زده در بازار موجود است و برای رژیم غذایی افراد توصیه می شود.

میگو در طبخ و پختن غذاهایی مثل قلیه میگو، میگو کبابی، میگوی آب پز و میگوی سوخاری استفاده می گردد. انواع میگو در ایران وجود دارد که از طریق دریاها صید می شود. اما امروزه به علت محبوبیت این آبزی دریایی، در تمام نقاط ایران به ویژه در شمال و جنوب کشور پرورش داده می شود.

صیادان مازندرانی میگو در دریای خزر

جهت مطالعه بیشتر درباره ماهی سیم ، فروش و قیمت روز ماهی سیم لطفا اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه بیشتر درباره خرید اینترنتی ماهی قزل آلا و ماهی دریا به صورت عمده  لطفا اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه بیشتر درباره میگو ، فروش و قیمت روز  لطفا اینجا کلیک کنید.

 

جهت مطالعه بیشتر درباره تجارت میگو پرورشی ‏لطفا اینجا کلیک کنید.

دریای خزر از بزرگ ترین دریاچه ها در دنیا می باشد که انواع مختلف آبزیان خوراکی در آن زندگی می کنند. شغل صیادی در مازندران به دلیل مجاورت و همجواری با دریای خزر بسیار رواج دارد. دو بندر امیرآباد و بابلسر از مهم ترین بنادر صیادی در استان مازندران هستند.

صیادان مازندرانی همچنان به روش سنتی و به وسیله ی قایق به دریای خزر می روند و با پهن کردن تور، میگوها را صید می کنند و سپس تور را به وسیله ی تراکتور به ساحل می آورند و میگوها را به بازار عرضه می نمایند.

صیادان مازندرانی هر روز برای صید میگوی تازه به دریا می روند و مقدار زیادی میگو صید کرده و سپس می فروشند و از این راه کسب درآمد انجام می دهند.

میگو دریای خزر برای مصرف داخلی و همچنین صادرات به دیگر کشورها پرورش داده شده و صید می شود.

انواع میگو، شناخت و مصرف درست آن

دریای خلیج فارس و همچنین دریای خزر از جمله دریاهای شور در ایران هستند که منبع عظیمی از انواع میگوهای خوراکی می باشند.

شش گونه ی خوراکی میگو در ایران وجود دارد. مهم ترین و برترین نوع میگوی خوراکی، میگوی ببری است که اغلب در آب های بوشهر یافت می شود و همچنین نوع میگوی موزی که در استان هرمزگان است. این دو نوع میگو، بیشترین حجم صید میگو را تشکیل می دهند. این میگوها توسط لنج و کشتی های بزرگ صید می شود و سپس این میگوهای صید شده به ساحل منتقل می گردد تا به صورت تازه در بازار پخش شود یا مورد عمل آوری یا فرآوری قرار بگیرد.

نوع دیگر میگو، میگوی پرورشی است که در سواحل دریای خزر و خلیج فارس و دریای عمان، با استفاده از آب دریا به وسیله ی کانال های مخصوص، به سمت مزارع انتقال می یابد و در محیط طبیعی دریا با نظارت های گوناگون و رعایت اصول پرورش داده می شوند.

میگوهای پرورشی و دریایی از نظر گونه و نژاد تفاوت هایی دارند. علاوه بر تفاوت نوع و گونه ی میگوها، نوع صید و شیوه ی عرضه و توزیع آن ها نیز متفاوت است.

شیوه ی مصرف درست میگو :

میگو به دو صورت فرآوری شده و تازه در بازار وجود دارد.

میگوها پس از صید شدن توسط صیادان به بازار عرضه می شوند. بخشی از میگوها توسط افراد خریداری شده و در منزل آماده ی مصرف می شوند. در منزل پس از شست و شو، پوست سخت میگو را از آن جدا می کنند و سر و دم آن را بریده و سپس به شیوه های مختلف می پزند و میل می کنند.

اما قسمتی از میگوها در بازار فرآوری می گردند. قسمت ضایعات میگو یعنی پوست و سر و دم میگو از آن جدا می گردد و پس از مراحل مربوطه در بسته بندی های مختلف راهی بازار می شوند.

در هنگام خرید و مصرف میگو باید به تازه بودن و سلامت آن توجه کنیم.

میگوی سالم بوی بدی نمی دهد، اما میگوی فاسد شده به دلیل وجود آمونیاک بسیار بوی تند و بدی دارد.

در میگوی تازه و مرغوب، پوسته به صورت محکم به گوشت میگو چسبیده است، و علاوه بر آن گوشت میگوی تازه حالت لزجی و لیزی ندارد. اما در میگوی فاسد و نامرغوب پوسته به راحتی جدا می شود و گوشت دارای قوام لازم نیست.

بهترین راه برای مصرف میگو، آن است که به میزان نیاز و به صورت تازه خریداری شود، اما اگر قصد نگهداری از آن را دارید باید پس از خرید سر میگوی تازه را جدا کرده و دور بیندازید و میگو را در فریزر منجمد کنید.

اگر میگو را به صورت آماده شده و پاک کرده در بسته بندی تهیه می کنید، باید به تاریخ تولید و انقضا و همچنین پروانه ساخت و کد بهداشتی آن دقت فرمایید تا از تازگی و سلامت آن اطمینان حاصل نمایید.

میگو باید در دمای 18- درجه ی سانتی گراد در فریزر نگهداری شود. میگوهای گوشتی و سفت از میگوهای ریز بهتر و مرغوب تر هستند. غذاهای دریایی به ویژه میگو به دلیل طعم دلنشین و بافت نرم، برای افراد مسن که وضعیت دندان های مناسبی برای جویدن و هضم غذا ندارند، بسیار مناسب می باشد.

رنگ میگو با توجه به نژاد و گونه

رنگ میگوی سالم با توجه به نژاد و گونه ی میگو متفاوت است. برای مثال، رنگ میگوی سفید هندی، صورتی کم رنگ است و رنگ میگوی موزی، ترکیب صورتی و زرد روشن می باشد.

میگوی سرتیز رنگ سفید شیری دارد و میگوی ببری دارای رنگ سبز تیره است. رنگ میگوها بسته به گونه و محیط زندگی آن ها متفاوت است اما در کل تمام انواع میگوها پس از پخت معمولا به رنگ صورتی مایل به قرمز در می آیند. هر چه این قرمزی کم تر باشد، مرغوبیت و تازگی میگو نیز کم تر است.

برخی میگوها خال های ریز پراکنده در روی پوسته ی خود دارند که طبیعی است اما اگر این خال ها درشت و زیاد باشند، میگو سالم و باکیفیت نیست. میگوی پرورشی، پس از صید رنگ روشن تری نسبت به میگوی دریایی دارد، اما میگوی دریایی صورتی رنگ است.

معرفی میگو های پرورشی

میگوهای پرورشی خوراکی، انواع مختلفی دارند که در ایران پرورش داده می شوند.

میگوی ببری : این گونه میگو سایز معادل 30 الی 40 سانتی متر دارد و به رنگ سبز یا صورتی در آب های بوشهر در دریای خلیج فارس وجود دارد که یکی از برترین نوع میگوی خوراکی می باشد و بالاترین قیمت را در بین انواع میگوها دارا است. میگوی ببری، گوشتی لذیذ و سفید دارد که سرشار از پروتئین، ویتامین B 12 و ویتامین D است. این نوع میگو بیشترین مقدار فسفر را در بین انواع میگوها دارد و به همین دلیل یک ماده ی خوراکی ضد سرطان، ضد آلزایمر و ضد فشار خون بالا می باشد.

میگوی موزی : این نوع از میگو که صرفا در آب های خلیج فارس یافت می شود، بعد از میگوی ببری محبوب ترین و گرون ترین قیمت را دارد. رنگ بدن میگوی موزی صورتی و زرد کم رنگ است و دارای خال های کوچک قهوه ای رنگ می باشد.

میگوی سفید : این میگو پوستی سفید رنگ دارد که از نظر مرغوبیت و محبوبیت بعد از گونه های ببری و موزی قرار دارد. این میگو فراوان تر است و به صورت پراکنده در دریاها یافت می شود.

میگوی سفید هندی : پوست میگوی سفید هندی نیمه شفاف است و رنگ صورتی کم رنگ و زرد دارد. این گونه از میگو پراکندگی کمی دارد و نسبت به انواع دیگر میگو کمیاب تر است. این آبزی یک جفت آنتن بلند شیری رنگ دارد که جزو مهم ترین مشخصه های آن به حساب می آید. میگوی سفید هندی، بخش بزرگی از استخرهای پرورش میگو را به خود اختصاص داده است. میگوی سفید هندی، زودتر از سایر میگوها فاسد می شود.

میگوی سرتیز : میگو سایز 70-80 که جزو ارزان ترین آبزیان دریایی و میگو ها است، به میگوی سرتیز معروف است. این آبزی ها بیشتر توسط قایق های مناطق محلی صید می شوند. از میگوی سرتیز در تهیه ی میگوی خشک نیز استفاده می شود.

میگوی مونودون (ببری سیاه) : میگوی مونودون سایز و اندازه ی بزرگ تری نسبت به انواع دیگر میگو دارد و جزو گران ترین میگوها به حساب می آید . پوست آن به رنگ سبز تیره با رگ های مشکی می باشد.

"شما می توانید تازه ترین انواع میگو را از بخواهید"

روش خرید انواع میگو از ما

همانطور که می دانید انواع میگو در گونه های مختلفی وجود دارد که قیمت هر کدام در بازار کشور متفاوت می باشد. اگر به دنبال خرید انواع ماهی با کیفیت عالی هستید، می توانیدبا ما تماس بگیرید یا از طریق سایت بازرگانی حقیقی اطلاعات تماس خود را قرار دهید تا با شما تماس بگیریم.

 برای خرید انواع ماهی می توانید در قسمت دیدگاه نام خانوادگی، شماره تماس و محصول مورد خود را نوشته تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند(اطلاعات تماس شما برای دیگران نمایش داده نمی شود و فقط مدیر سایت به آن دسترسی دارد). یا با راه های ارتباطی زیر در تماس باشید.

خرید از سایت بازرگانی حقیقی به صورت اینترنتی بوده و انواع ماهی و میگو را به صورت عمده و جزئی خرید و فروش می کند. برای کسب اطلاعات بیش تر با شماره های زیر در تماس باشید.

" شما شماره تماس خود را در قسمت دیدگاه قرار دهید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند."

شما می توانید برای مطالعه دیگر مقاله های ما اینجا کلیک کنید.

 

راه های ارتباطی با ما

نام و نام خانوادگی:

اصلان حقیقی

شماره همراه

09134469940

شماره واتزاپ و تلگرام

09931997049

اینیستاگرام

@HAGHIGHi_company

آدرس

اصفهان، اصفهان خیابان علامه شرکت بازرگانی حقیقی

ایمیل:

Aslan.hasghighi@gmail.com